Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
Пиша тази тема , понеже много хора си мислят , че знаят как да си свържат аудио устройсвтава в колата , но в някои случаи се допускат грешки , които водят или до разреден акумулатор или до запалена инсталация (както се случи оня ден с колата на мой приятел и се предполага , че проблема е от там ...).
Най -напред схемата на свързване (в конкретния случай е за колите от 95-97 , но няма съществени разлики и в другите ) :
В тази схема на мястото на "RADIO" се връзва съответното CD/DVD ... Преди това , трябва да разполагате и със схема на пиновете на вашето CD/DVD , обикновено тя (схемата) е разположена на горния капак на уствойството.
Тук ще сложа схема на BLAUPUNKT (понеже моето е такова )...
След като имаме схемите , може да пристъпиме към свързване на устройството ...
Най -напред свързваме захранването :
Първо трябва да разполагате с т.н евро букса за захранване към ЦД-то. Ако ЦД-то е ново ,то в комплекта му би трябвало да си има евробукса с правилно разположени кабели към съответните пинове за даденото ЦД. Ако обаче вашето ЦД не е ново и сте го купили без прилежащата за него евробукса , то ЗАДЪЛЖИТЕЛНО съобразете дали евробуксата с която разполагате съответсва на пиновете на вашето ЦД. Не се надявайте на това , че са стандартни - ЗАЩОТО НЕ СА !!! На всяка евро буксата задължително има червен , жълт , черен , син кабели (и евентуално оранжев и зелен).
ЧЕРЕН кабел - МАСА (за блаупункт е на 8-ми пин)
ЖЪЛТ кабел - ПОСТОЯННО 12 волта (за блаупункт е на 4-ти пин)
ЧЕРВНЕ кабел - 12 волта ПРИ КОНТАКТ (за блаупункт е на 7-ми пин)
СИН кабел - захранване за антенен усилвател (или "събуждане" за крайно стъпало)
ОРАНЖЕВ кабел - "DIMMER" управление на осветлението на дисплея на ЦД-то в съответствие с интериорното осветление на автомобила (не се поддържа от всички модели ЦД/ДВД) (за блаупукнт е на 6-ти пин).
По принцип на всеки автомобил трябва да има две захранващи линии за ЦД-то , едната е под постоянно напрежение , а другата е под напрежение само при контакт. В конкретния случай постоянно напрежение има на червено белия кабел (RED/WHT) , а напрежение при контакт постъпва по лилаво -белия кабел (VIO/WHT). Целта на две захранващи вериги е да се предотврати работата на ЦД-то , когато колата не е на конктат и нежелано разреждане на акумулатора , (а също и липсата на теми във форума от сорта - "имам утечка от ЦД-то и ми разреди акумулатора ..." )
Постоянните 12 волта захранват само паметта на ЦД-то , така че да "помни" направените от вас настройки . Другите 12 волта , които се появяват само при контакт служат за същинско захранване на ЦД-то , за да може то да заработи и засвири , а когато колата не е на контакт , ЦД-то да угасне с изключването от контакт.
Тоест ако искате вашето ЦД да работи само на контакт (първата позиция на ключа) , то трябва да свържете:
ЕВРОБУКСА - ИНСТАЛАЦЯ
ЖЪЛТ - ЧЕРВЕНО/БЯЛ (постоянни 12 волта)
ЧЕРВЕН - ЛИЛАВО/БЯЛ (12 волта при контакт)
ЧЕРЕН - КАФЯВ (маса)
Ако искате вашето ЦД да работи винаги (дори когато колата не е на контакт , въпреки че този вариант не го препоръчвам) , то трябва да свържете :
ЕВРОБУКСА - ИНСТАЛАЦЯ
ЖЪЛТ + ЧЕРВЕН - ЧЕРВЕНО/БЯЛ (постоянни 12 волта)
ЧЕРЕН - КАФЯВ (маса)
До тук със захранването на самото ЦД ...
За да работи правилно радиоприемника на ЦД -то , трябва да се захрани антенния усилвател на автомобила за целта се свърза :
ЕВРОБУКСА - ИНСТАЛАЦЯ
СИН - БЯЛ
Ако вашето ЦД поддържа "DIMMER" ,трябва да се свърже :
ЕВРОБУКСА - ИНСТАЛАЦЯ
ОРАНЖЕВ - СИВО/ЧЕРВЕН
На свързването на говорителите няма да се спирам , смятам , че схемата по -горе ясно отразява начина на свързване . За свързването на усилвател и входяща линия (LINE IN) към ЦД-то , трябва внимателно да разгледате схемата с пиновете за вашето ЦД , за да видите на кои пинове имате LINE OUT и LINE IN. В случая аз съм посочил схемата с пинове за блаупункт .... Изходящата линия (от която се подава сигнал за стъпалото ) и входящата линия (чрез която евентуално може да се подава сигнал към ЦД-то ) са разположени на най -горната букса (от схемата ). За събуждането на стъпалото може да ползвате както линията на антената , така и съответен пин от вашето ЦД за "събуждане" на стъпалото ... при блаупункт е 6-ти пин от най -горната букса . Всъщност там текат 12 волта само когато се включи ЦД -то (в това е идеята , да се събуди стъпалото само когато ЦД работи )
Най -напред схемата на свързване (в конкретния случай е за колите от 95-97 , но няма съществени разлики и в другите ) :
В тази схема на мястото на "RADIO" се връзва съответното CD/DVD ... Преди това , трябва да разполагате и със схема на пиновете на вашето CD/DVD , обикновено тя (схемата) е разположена на горния капак на уствойството.
Тук ще сложа схема на BLAUPUNKT (понеже моето е такова )...
След като имаме схемите , може да пристъпиме към свързване на устройството ...
Най -напред свързваме захранването :
Първо трябва да разполагате с т.н евро букса за захранване към ЦД-то. Ако ЦД-то е ново ,то в комплекта му би трябвало да си има евробукса с правилно разположени кабели към съответните пинове за даденото ЦД. Ако обаче вашето ЦД не е ново и сте го купили без прилежащата за него евробукса , то ЗАДЪЛЖИТЕЛНО съобразете дали евробуксата с която разполагате съответсва на пиновете на вашето ЦД. Не се надявайте на това , че са стандартни - ЗАЩОТО НЕ СА !!! На всяка евро буксата задължително има червен , жълт , черен , син кабели (и евентуално оранжев и зелен).
ЧЕРЕН кабел - МАСА (за блаупункт е на 8-ми пин)
ЖЪЛТ кабел - ПОСТОЯННО 12 волта (за блаупункт е на 4-ти пин)
ЧЕРВНЕ кабел - 12 волта ПРИ КОНТАКТ (за блаупункт е на 7-ми пин)
СИН кабел - захранване за антенен усилвател (или "събуждане" за крайно стъпало)
ОРАНЖЕВ кабел - "DIMMER" управление на осветлението на дисплея на ЦД-то в съответствие с интериорното осветление на автомобила (не се поддържа от всички модели ЦД/ДВД) (за блаупукнт е на 6-ти пин).
По принцип на всеки автомобил трябва да има две захранващи линии за ЦД-то , едната е под постоянно напрежение , а другата е под напрежение само при контакт. В конкретния случай постоянно напрежение има на червено белия кабел (RED/WHT) , а напрежение при контакт постъпва по лилаво -белия кабел (VIO/WHT). Целта на две захранващи вериги е да се предотврати работата на ЦД-то , когато колата не е на конктат и нежелано разреждане на акумулатора , (а също и липсата на теми във форума от сорта - "имам утечка от ЦД-то и ми разреди акумулатора ..." )
Постоянните 12 волта захранват само паметта на ЦД-то , така че да "помни" направените от вас настройки . Другите 12 волта , които се появяват само при контакт служат за същинско захранване на ЦД-то , за да може то да заработи и засвири , а когато колата не е на контакт , ЦД-то да угасне с изключването от контакт.
Тоест ако искате вашето ЦД да работи само на контакт (първата позиция на ключа) , то трябва да свържете:
ЕВРОБУКСА - ИНСТАЛАЦЯ
ЖЪЛТ - ЧЕРВЕНО/БЯЛ (постоянни 12 волта)
ЧЕРВЕН - ЛИЛАВО/БЯЛ (12 волта при контакт)
ЧЕРЕН - КАФЯВ (маса)
Ако искате вашето ЦД да работи винаги (дори когато колата не е на контакт , въпреки че този вариант не го препоръчвам) , то трябва да свържете :
ЕВРОБУКСА - ИНСТАЛАЦЯ
ЖЪЛТ + ЧЕРВЕН - ЧЕРВЕНО/БЯЛ (постоянни 12 волта)
ЧЕРЕН - КАФЯВ (маса)
До тук със захранването на самото ЦД ...
За да работи правилно радиоприемника на ЦД -то , трябва да се захрани антенния усилвател на автомобила за целта се свърза :
ЕВРОБУКСА - ИНСТАЛАЦЯ
СИН - БЯЛ
Ако вашето ЦД поддържа "DIMMER" ,трябва да се свърже :
ЕВРОБУКСА - ИНСТАЛАЦЯ
ОРАНЖЕВ - СИВО/ЧЕРВЕН
На свързването на говорителите няма да се спирам , смятам , че схемата по -горе ясно отразява начина на свързване . За свързването на усилвател и входяща линия (LINE IN) към ЦД-то , трябва внимателно да разгледате схемата с пиновете за вашето ЦД , за да видите на кои пинове имате LINE OUT и LINE IN. В случая аз съм посочил схемата с пинове за блаупункт .... Изходящата линия (от която се подава сигнал за стъпалото ) и входящата линия (чрез която евентуално може да се подава сигнал към ЦД-то ) са разположени на най -горната букса (от схемата ). За събуждането на стъпалото може да ползвате както линията на антената , така и съответен пин от вашето ЦД за "събуждане" на стъпалото ... при блаупункт е 6-ти пин от най -горната букса . Всъщност там текат 12 волта само когато се включи ЦД -то (в това е идеята , да се събуди стъпалото само когато ЦД работи )
- anton mutafchiev
- ентусиаст
- Мнения: 943
- Регистриран на: 20.05.2009
- Местоположение: пловдив
- Кара: всичко що е с гуми
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
полезна тема за много хора
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
anton mutafchiev написа:полезна тема за много хора
Дали?! Той Методи го е обяснявал много пъти а темите за утечка са всяка седмица...
п.п. Браво за труда,въпреки че докато не се запали някой,знаеш,не хваща вяра.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
Браво за труда
Никога не съм се наемал сам да си ги връзвам, точно заради важността и че грешките могат да струват скъпо. Не че първият път, като ми го връзваха уж "майстори" не са объркали и имах отечка и акумулатора ми в крайна сметка се прецака..., както и димера ми не работеше...След като е обяснено така, вече бих се пробвал и сам за в бъдеще
Никога не съм се наемал сам да си ги връзвам, точно заради важността и че грешките могат да струват скъпо. Не че първият път, като ми го връзваха уж "майстори" не са объркали и имах отечка и акумулатора ми в крайна сметка се прецака..., както и димера ми не работеше...След като е обяснено така, вече бих се пробвал и сам за в бъдеще
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
според мен няма нищо особено при "връзването" на новото CD, просто трябва да се използват ръководството на ориг.касетофон/CD и това на новото - там си е описано всичко - всеки кабел за къде е и съответно с какъв цвят е, тези които нямат съвпадения се изолират и те така; на мен ми отне точно 15мин., при положение че въобще не съм "на ти" с ел.инсталациите и електрониката... а това че има запалени инсталации се дължи най-вече на степените на ключа - при е36 CD-то работи на втора степен, всякакви други "поправки" на инсталацията зависят от компетентността на т.нар. "специалист"
- joro_bmwm3
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 25.12.2010
- Местоположение: на всякаде
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320 ванус
- Мечтае да кара: Ф1
- Детайли за колата: просто няма такава
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
браво колега много точно написано дано да е от полза на много
живота е гаден,но аз сам по гаден
- malenov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 23.05.2010
- Местоположение: chirpan
- Пол: Мъж
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
още една полезна тема от методи, благодарноси
This is my FREEDOM
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
Игнатов написа:според мен няма нищо особено при "връзването" на новото CD, просто трябва да се използват ръководството на ориг.касетофон/CD и това на новото - там си е описано всичко - всеки кабел за къде е и съответно с какъв цвят е, тези които нямат съвпадения се изолират и те така; на мен ми отне точно 15мин., при положение че въобще не съм "на ти" с ел.инсталациите и електрониката... а това че има запалени инсталации се дължи най-вече на степените на ключа - при е36 CD-то работи на втора степен, всякакви други "поправки" на инсталацията зависят от компетентността на т.нар. "специалист"
Е заради такива "специалисти" дето изолират "ненужните кабели" се палят инсталациите. И точно заради такива, аз прекарвах нова инсталация на телефона и възстановявах част от аудио инсталацията.
Колегата се е постарал да опише в детайли нещата. Всички уважаващи себе си производители на автомобилно аудио, предлагат плеарите си в комплект с букса, която завършва с така нареченета "евро букса". Тази букса използва конфигурацията, окабеляването и цветовете на Blaupunkt, което се е наложило като стандарт. Именно по тази причина или си купувате една преходна букса която да съответства на сток буксата на колата и в другия край да завършва с евробукса, или използвате темата на Методи и си изработвате, без да изолирате "ненужните" кабели. Принципно такива няма как да се появят, ако не ми вярвате, може да вземете и да отрежете жълтия проводник от сток буксата на Е36. Той е за I-Bus интерфейс, но в Е36 няма модул, който да ползва този интерфейс. Следователно този проводник не ви е необходим и е ненужен, режете и изолирате.
Методи, евала за положения труд . Винаги ще се намери някой, който вместо да каже "Браво" ще обясни как сам се е справил ама сме си в БГ, това е нормално.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
stony1 написа:Е заради такива "специалисти" дето изолират "ненужните кабели" се палят инсталациите ... може да вземете и да отрежете жълтия проводник от сток буксата на Е36. Той е за I-Bus интерфейс, но в Е36 няма модул, който да ползва този интерфейс. Следователно този проводник не ви е необходим и е ненужен, режете и изолирате.
колега, нещо си противоречиш....... иначе съм съгласен, че остава един кабел и точно него съм имал предвид
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
Игнатов написа:stony1 написа:Е заради такива "специалисти" дето изолират "ненужните кабели" се палят инсталациите ... може да вземете и да отрежете жълтия проводник от сток буксата на Е36. Той е за I-Bus интерфейс, но в Е36 няма модул, който да ползва този интерфейс. Следователно този проводник не ви е необходим и е ненужен, режете и изолирате.
колега, нещо си противоречиш....... иначе съм съгласен, че остава един кабел и точно него съм имал предвид
Не си противореча, а описвам начина на мислене на някой хора и кабелите, които остават са повече, но да не спорим по въпроса.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
stony1 написа:
Методи, евала за положения труд . Винаги ще се намери някой, който вместо да каже "Браво" ще обясни как сам се е справил ама сме си в БГ, това е нормално.
Stony , аз не съм я написал , за да ми каже някой -"браво! " , то това браво не ме храни нито духовно , нито физически , направил съм го , е така , от солидарност , за да може всеки да си го ползва и да си връзва правилно инсталацията , за да може инсталациите и автомобилите ни да са изправни , а не да се палят , както оня ден тука пред блока една кола изгоря , изгоря ви казвам и хората гледаха сеир , повечето се правеха че им дреме , ама какво ли са си викали - " е го , изгоря , какво като е БМВ и то се пали ... ! " Та , за да не се случва това , реших , че мога да помогна , благодарение разбира се на и чрез форума на БМВ.
А що се отнася до колегата Игнатов ..... ще кажа няколко думички и на него ...
Първо , колега Игнатов , ти хубаво се ръководиш от ръководството на касетофона , ама какво става ако нямаш такова , а .... ?! Ще си го свалиш от интернет сигурно , да , ама таратанци ... !
Второ , ръководството на касетофона ти казва кой кабел какъв е на самия касетофон и къде да го вържеш, но не ти казва нищо за инсталацията и цвета на кабелите в твоята кола ... , ти примерно знаеш ли на твоята кола кой от кабелите идва от таблото ("instument cluster" ) и за какво служи той, какво тече по него , знаеш ли какъв му е цвета , знаеш ли по кой кабел текат постоянно 12 волта и по кой постъпват 12 волта при конктакт , знаеш ли кой кабел е за интериорното осветление , кой е за телефонна конзола , кой е за антена (говоря за захранването на антената) ... Остави ги тия филми , жълтия към жълтия , червения към червения , щото в бмв-то цвета на кабелите няма нищо общо със цвета на кабелите на евробуксата ! Кой ти каза, че цветовете съвпадали , при тебе може и да са съвпадали , щото някой преди тебе е правил мармалад с инсталацията , инче много здраве от армейския поп ще имаш да съвпадат цветовете ... ! И другото , за това колко кабела "хартисват " ... Колегата Stony , много правилно е подчертал , че кабелите които хартисват са повече - жълтия кабел за захранване на ЦД-чейнджър (ако не се върже цд-чейнджър) , черно/белия кабел за VSS-otput (т.н Vhiacle Speed Sensor ), бяло/кафяв за телефонен конектор (ако не се върже такъв) , та май са три (а ако не се върже димера стават 4), не един ! Не се заяждам , просто подчертавам факти , които се опитват да се омаловажават , а именно от такова омаловажаване изгоря една кола и може и да е иронично , но точно като тебе това момче няколко дена по рано ми се хвалеше , че си е вързало ЦД- то и задаваше въпроса - "какво па толко сложно има " , еми няма сложно , ама колата му изгоря като факла и пламъците стигаха до 3-тия етаж ! Не се знае със сигурност дали колата се е запалила точно заради ЦД-то , никой не може да каже със сигурност от какво е точно , след като колата е изгоряла напълно , но се предполага , че е от това , защото това е последната "интервенция" в инсталацията ... Ако е полезно на някой , нека го ползва , ако не бишкайте в кофата и готово ...
Айде стига толко , че много оспамих ...
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
metodi80 написа:Второ , ръководството на касетофона ти казва кой кабел какъв е на самия касетофон и къде да го вържеш, но не ти казва нищо за инсталацията и цвета на кабелите в твоята кола ... , ти примерно знаеш ли на твоята кола кой от кабелите идва от таблото ("instument cluster" ) и за какво служи той, какво тече по него , знаеш ли какъв му е цвета , знаеш ли по кой кабел текат постоянно 12 волта и по кой постъпват 12 волта при конктакт , знаеш ли кой кабел е за интериорното осветление , кой е за телефонна конзола , кой е за антена (говоря за захранването на антената) ...
колега, поздрави че си се постарал и си обяснил нещата със снимков материал, и предполагам темата ще бъде полезна за много колеги ... и не искам да се заяждам, но за едно нещо не си прав:
- в ръковоството (става въпрос за "заводския" касетофон или CD), обяснението на кабелите не е за касетофона/CD, а за самата букса (която е еднаква за е36, ако греша да ме поправи някой), т.е. за самата инсталация на автомобила.... и да - за всеки кабел си пише какъв цвят е и сътветно за какво е - постоянни 12 волта; 12 волта при конктакт и т.н. ...
... и никъде не съм писал, че съответствието на кабелите се определя по техния цвят
П.П. ако някой е заинтересован мога да сканирам едно ръковоство за касетофон/CD на е36
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
Игнатов написа:- в ръковоството (става въпрос за "заводския" касетофон или CD)....
Хубаво, в твоя случай си имал заводско ръководство ... , ето и аз написах нещо такова + някои допълнителни съвети ....
- red_bull92
- младши ентусиаст
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
Колеги, аз може ли да попитам ? Как да си свържа кабелите на CD-то, така че да работи дори и когато колата не е на контакт. Четох някъде в нета, че се свързват 2 кабела на 1-н( мисля, че бяха червеният и оранжевият), но не можах да го намеря. И кои кабели се свързват 2 един за друг тези откъм евробуксата или тези откъм CD-то?
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Как правилно да се свърже CD/DVD в Е36- DIY
red_bull92 написа:Колеги, аз може ли да попитам ? Как да си свържа кабелите на CD-то, така че да работи дори и когато колата не е на контакт. Четох някъде в нета, че се свързват 2 кабела на 1-н( мисля, че бяха червеният и оранжевият), но не можах да го намеря. И кои кабели се свързват 2 един за друг тези откъм евробуксата или тези откъм CD-то?
Това не те съветвам да го правиш. Не става с просто свързване на два проводника.. Ако го направиш целият контур от инсталцията, които е +12V на контакт ще бъде постоянно под напрежение.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]