Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
доволно ... 12-13 долара у САЩ ... тука към 21 долара или 19 евра ...
- Haddess
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
host написа:доволно ... 12-13 долара у САЩ ... тука към 21 долара или 19 евра ...
Доставка,мито,митнически такси?
Елементарно Уотсън
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
елементарна ако не знаеш как се прави бизнес, какво е крайно клиентска цена, какво е да си разпространител за държава... тва никъде го няма само тука ама с тва мислене
- crazy_d
- младши ентусиаст
- Мнения: 311
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Шумен/В.Преслав
- Пол: Мъж
- Кара: e34
- Мечтае да кара: BMWта
- Детайли за колата: хубавелка
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Някой слагал ли е бендикс с тия номера който е дал колегата ( бендикс за стартер с БОШ номер 1 006 209 618 или 1 006 209 677), на Бошов стартер но от Е36?
- FuRoRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 12.04.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Два умрели форда и 28ца
- Мечтае да кара: Танк
- Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
crazy_d написа:Някой слагал ли е бендикс с тия номера който е дал колегата ( бендикс за стартер с БОШ номер 1 006 209 618 или 1 006 209 677), на Бошов стартер но от Е36?
Днеска сложих 618ката на бошов е36цов, работи перфектно.Само кутията се разтрака и явно ще се сменя лагера на първичния вал...тва е на маховик 6.3.
Да надраскам 15 реда за суап-а, за който още се чуди кви да ги върши.Пък и някой ако има идея по моя въпрос да удари 2 реда.Прави се на 328 98г с ЗФ кутия и 6.3 кг желязо. Има няколко момента които забелязах че липсват в темата.
Сменят се :
-маховик 6.3кг /8кг със стъргане ,за да не опира в блока.
-бендикс 1 006 209 618 се слага в бошовия стартер от М52 (мери се за проверка самия бендикс да е със същата височина като м52ковия и с 5мм по малък диаметър на зъбното колело,налага се и да се види дали върви добре по маховика)
-съединител комплект м20 както е описано + аксиален лагер м52/м20 ,като те във височината са еднакви и имат разлика само в корпуса пластмаса/метал
-буталото на долна помпа съединител се удължава с някоя шпилка с дебелина 8мм
-сменя се маслото на кутията щото е почти сигурно че ще трака.
По принцип като се прави тая операция е хубаво всичко да се гледа и смени.Парите не са чак толкова много а ефекта е поразителен. Демек едно обслужване на стартера,докато е лесен. Едно струговане на контактната повърхност на маховика за да сме сигурни. Чисто нов съединител и усилване на притискателя ,че аз трябва пак да свалям кутията. .
За ефекта.
Разхода на най-честото ми пътуване падна с 0.5л/100 по борд.Промяната в динамиката си струва.Много по-лесно е да оттърве гумите в завой на 1ва и 2ра обаче,доста по-нервна е колата. На драг разликата е поне 7-8 метра до 100км/ч в полза на лекия маховик.
Минуси до сега не съм видял.
Проблема ще го оцветя в синичко,да бие на очи.
При крайно натиснато положение на съединителя има едно стъргане. Мога да го оприлича на стъргане на нитовете на притискателя във вилката примерно. Когато буталото на долната помпа беше оригиналното започваше да трака много по-рано от крайно долно положение, след това буталото го наварихме с 10мм и изчезна напълно,но увличаше съединителя. Последно го удължихме с още 5мм и сега пак се появи точно на края на хода на педала. Крайната дължина на буталото в момента е 103мм с пластмасовата втулка. Това правилната дължина ли е ,ако да -къде да търся проблема?
Кутията ще се сваля пак,така че не се притеснявайте да ми давате причини които биха били свързани с демонтажа и.
- jujko88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 144
- Регистриран на: 4.10.2009
- Местоположение: Попово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318ис
- Мечтае да кара: М3-ка
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Здравей те колеги имам няколко въпроса, как мога да разбера дали моя маховик е демпферен или не без да свалям кутията понеже искам да олекотявам маховика а вече е доста трудно да си намеря чаркалаци от м20ска мотора е м50б25 без ванос мотора е саден нямам и точния ВИН колата има клима но мотора оригинално нямаше май, аз после си взех компресор траби и т.н.т за да имам клима. можели да е такъв от модел без клима а аз да съм сложил чаркалаците и да си имам клима?
Ако не е демферен и
го дам да ми го олекотят и балансират после ще имам ли проблеми с климатика ще окажели някакво влияние върхо климатика
Ако не е демферен и
го дам да ми го олекотят и балансират после ще имам ли проблеми с климатика ще окажели някакво влияние върхо климатика
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
КОЛКО ТРЯБВА ДА Е ДЪЛГО СМОТАНОТИ БУТАЛЦЕ НА ПОМПАТА НА СЪЕДИНИТЕЛЯ ЗА ДА НЕ СТЪРЖЕ?
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
jujko88 написа:Ако не е демферен и го дам да ми го олекотят и балансират после ще имам ли проблеми с климатика ще окажели някакво влияние върхо климатика
По-скоро ще имаш проблем ако климатика не каже на ЕКУ-то, че е пуснат. Проблема, е че ще падат оборотите и ако маховика е доста лек ще трака скоростната кутия, писано е назад.
Hellrot написа:КОЛКО ТРЯБВА ДА Е ДЪЛГО СМОТАНОТИ БУТАЛЦЕ НА ПОМПАТА НА СЪЕДИНИТЕЛЯ ЗА ДА НЕ СТЪРЖЕ?
Би трябвало да се саморегулира. Помпата от м43 натиска съединител от м20 качени на м52 без да пипам нищо.
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Аз съм с м52б20... Сглобихме всичко и като натиснах съединителя помпата изплю буталото... Одължихме го с около 18мм сложихме пак всичко и сега като натисна съединителя започва да стърже нещо???
- SHERP
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 72
- Регистриран на: 7.03.2017
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M42B19 Kompressor
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Hellrot написа:Аз съм с м52б20... Сглобихме всичко и като натиснах съединителя помпата изплю буталото... Одължихме го с около 18мм сложихме пак всичко и сега като натисна съединителя започва да стърже нещо???
Помпите стават,имат достатъчно ход,при мен (м42 мАтор ) последно буталото не беше влязло в "дупката" на вилката и го изплю в кутията след около 50-тина километра,набих го на помпата отново и като го монтирах го натиснах на ляво ( към шофьора ) да съм сигурен че е влязло където трябва,и заспа всичко
Аматьор/Любител в чипС тунинга
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Hellrot написа:Аз съм с м52б20... Сглобихме всичко и като натиснах съединителя помпата изплю буталото... Одължихме го с около 18мм сложихме пак всичко и сега като натисна съединителя започва да стърже нещо???
Дали си ползвал лагер от е21/м20?
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Не... Лагера е от м52... Там ли да е проблема
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М
Hellrot написа:Не... Лагера е от м52... Там ли да е проблема
Не съм напълно сигурен, няколко пъти съм слагал лек маховик, но винаги с дълъг лагер от е21/м20.
Сега си удължил стержена на помпата за да компенсираш късия лагер и е възможно при натискане вилката да опира в притискателния диск.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани