ИЗНЕНАДААААА!!!
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- LandShark
- смирен поклонник
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
ИЗНЕНАДААААА!!!
Тъй като забелязвам все повече върли фенове на този уникален автомобил - първата 3-ка, реших да пробваме да видим как ще потръгне един форум. А и те, първообразите на 3-ката, определено заслужават това уважение...
Надявам се изненадата да е приятна...
Надявам се изненадата да е приятна...
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
Честито
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
!!Asen_X написа:Айдеее .......Ати ще подскача от радост ))
Ти мани майтапа,ама тази сутрин като си включих ГСМ-а и получих съобщението за Е21 форум скочих с плонж към компютъра
Ландшарк-изнедата беше много приятна-Благодарим ти
Да ни е честит форума.
Аз вече имам една камара въпроси,но ще изчакам малко,че съм леко суеверен що се отнася до коли
МНОООООО ЯКО,АМА МНОООООО
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
абе да не ставам досаден,ама е много готино да цъкнеш върху ФОРУМ Е21
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Babuna
- старши ентусиаст
- Мнения: 1689
- Регистриран на: 7.09.2002
- Местоположение: Пловдив
- Кара: е30 316, е36 328, ф30 335, ф32 428
- Мечтае да кара: и да му е спокойно
Готино е, да! :mha:
CCFL и LED ангелски очи, М пакети за е36/е39/е46/е60/е61/е90/е91/е93/е93/f10/f30/x5 спортни окачвания, спортни генерации, колектори и много други!
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88
- ///Явор
- Летящия холандец
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
- Deakon
- FX Master
- Мнения: 215
- Регистриран на: 23.03.2003
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: нафтата да става на пушек
- Мечтае да кара: без да плаща
- Детайли за колата: '95 E34 525 TDS Touring
ММММного готино Откакто съм в този форум се надявах накой ден да видя такъв форум Наистина много ми гали душата да кликна на "Е21" Айде да ни е честит
Това е поуста на Роската към Ати. Смятам, че той дава най-пълното описание и най-краткото на Е21 и всеки посетил този форум трябва да се запознае първо с него
Късните модели е21 316(> 80-та) ,са в действителност 89Х71=1.8,а само 315-ската е 84Х71=1.6.
При ранните 316-ската е 84Х71=1.6,тоест реално си отговаря на 316.
Интересното при моделите с кубатура 1.8 са двата варианта на цилиндровата глава.Карбураторните са с малък диаметър клапаните,а тези със КаДжетроник са със по-големи.
М10Б20 са задължително само с големите клапани като 1.8i !Разликата от 1.8i е само в разпределителния вал(освен кубатурата де).
Тези мотори са видели почти всички видове горивни уредби произведени в немското автомобилостроене(без Бош Мотроник).И от М10 с една кубатура,всичко става за М10 с друга кубатура!Така ,че ти трябва да си избереш с каква да е!
Лично моята класация за оптимална надежност,пауар и разход на кориво е следната:
1.Bosch L-Jetronic ,не се предлага за е21 ,но се слага върху нея без никво усилие или побългаряване.Върви много добре(помниш Ивчо Фаст енд ...кви чудеса правеше на събора,жалко че не остана време да премери сили и с DaWolf).Ако е от емисийте без ламбда сонда,прави чудеса с разхода на гориво.Разходи от 7-7.5 при кротко каране из града май не са упоменати в книжката,но са съвсем нормално нещо!
2.Bosch K-Jetronic,почти по нищо не отстъпва на горното.
3.Компютърният Солекс,мисла че беше 2В4-невероятен карбуратор,стига да не е разбазикван от българчета!Гори 9-9.5 из града!Варви малко по-малко от горните,но не се заблуждавай ,че не върви!За пример ще ти дам това ,че най обикновена Опелова Двойка 2.0 с 95 мм. бутало няма да ти бъде проблем нито на старт,нито на ластик,нито на V max.Върви люто и в това може да те убеди колегата Вайпър!
От чисто маниашка гледна точка на вървене ,обаче класията е друга:
1.Инжекция KUGELFISHER-не се предлага за е21,но се слага лесно от е12 примерно.Тази макина в комбинация с М10Б20 кърти мивки,вани и шадравани!
2.Двата хоризонтални карбуратора Stromberg(не им помна точната спецификация,но и не мога да кажа ,че бягат по-малко от горното).
3.Bosch K-Jetronic(май го има и в двете класаций и ако се обединят и двете,той ще е на първо място )
За кубиците класацията си я знаеш
1.6-1.8 - еднакъв колянов вал,различни бутала и блок
1.8-2.0 - еднакъв цилиндров блок,различни бутала и колянов вал.
Ангренажните предавки на всички М10 и М30 са еднакви.Като започнеш от 1.5 и стигнеш до 3.5.Старите модели са със двойна верига(и М30) и двойни верижни зъбни колела(ех тези яки стари модели).Комплекта е взаймозаменяем с новите(ти прецени кое е по доброто ).Изобщо М10 и М30 имат огромна заменяемост на частите по коляно-мотовилковия и газоразпределителния механизъм!И в действителност М30 не е нищо друго освен М10 + 2 цилиндъра.
За харектеристиките си знаеш-в малките обороти 1.8 и 2.0 така ще те лепнат за седалката ,както и 325-ца не може!Но никога няма да изпиташ онази лудница,която настъпва в 6-така след 3000 оборота.Това което удивява всички БМВ Маниаци,включително и мен!
М10(М30) са си абсолютна класика и трябва да ги сложат в учебниците по ДВГ из целият свят като образец за СЪВЪРШЕНИЯТ ДВИГАТЕЛ(ако има такъв ДВГ)!Не бива да ги подценяваш ,че са стари!Прецизната им сглобка не остъпва с десетохилядна от тази на съвременните двувалки!Да не казваме ,че са строени с по-качествени материали!Ако улучиш на мотор,ръгаш му TWS-a и забравяш за отваряне на предния капак!
Моето виждане и препоръка за е21:
1.Двигател М10В20.
2.Бош Л-Джетроник от е30
3.Скоростна кутия 5 степенна(интересното е ,че за толкова години от хилядите е21-ци,засичам само 315-ски с такива!!!)Никога досега не видях оригинална 318i,320i,320 и 323i с петстепенна кутия.Ако се сложи от е30,ще изгубиш тахометъра,който на е21 е задвижван от жило към скоростите.
4.Заден мост от 323 с дискови спирачки и супорти от е30 323-325!
5.Предно окачване от 323 с дебелите Макферсони и вентилирания диск,но самия преден мост да е от М10!
Някои ориентировъчни цени на хубави чаркове втора употреба,които съм набелязал по нашите морги:
1.Двигател М20В20 с регистрация и гаранция за качество 500лв.
2.Мостове от 323-ка в пълна комплектност 200-250 лв.
3.Пет степенна скоростна кутия за е21 м10 двигател - 200 лв.
4.Инжекция Л-Джетроник комплект -от 200 до 400 лв.
С какво мога да помогна аз:
1.Ще давам на брата Хинц едно диффче и смятам ,че няма да откаже да ми даде четирицилиндровата двойка ,която той има и не му трябва.Тоест може да направим врътка.Лошото е ,че на тази двойка и няма тиквата и ще трябва да се купува!Иначе е със двата Стромберга!
2.С агрегати от окомплектовката на мотора.
3.С Милко Печатара да влезнем под кожите на МОРГАДЖИЙТЕ и да им фърлим по един як пазарлък
Става ли от 316->318-ска?Да става ако е от късното 316,но то в действителност си е 1.8,само му трябва маниашкото бутало на 1.8i и главата с големите клапани!Иначе то си е 1.8!
От старото 316 с 84 мм. бутало не става 318 ,по простата причина ,че трябва да се стърже блока и още една камара простотий,който не си заслужават,иначе коляновия вал става.
Най-икономичния вариант за жалост не е най-добрия.Може да издирим първо добро купе с малък каталясал мотор(хем и по-малко данък ше плащаш) ,а после да се мисли отделно за мотора вариант.Но във всички случай като се дават пари е по-добре да се прави 2.0!
По груба сметка нещата могат да стигнат и до 1500лв. зависи кво купуваме.
Просто читава 318i трудно ще намериш,да не говорим как им кормат инжекцийте и слагат Жигулковски Карбуратори.Маниашка е21-ца се прави с години,още повече ,че е21 маниаците никога не са богати хора
Да ни е честит новия форум
Късните модели е21 316(> 80-та) ,са в действителност 89Х71=1.8,а само 315-ската е 84Х71=1.6.
При ранните 316-ската е 84Х71=1.6,тоест реално си отговаря на 316.
Интересното при моделите с кубатура 1.8 са двата варианта на цилиндровата глава.Карбураторните са с малък диаметър клапаните,а тези със КаДжетроник са със по-големи.
М10Б20 са задължително само с големите клапани като 1.8i !Разликата от 1.8i е само в разпределителния вал(освен кубатурата де).
Тези мотори са видели почти всички видове горивни уредби произведени в немското автомобилостроене(без Бош Мотроник).И от М10 с една кубатура,всичко става за М10 с друга кубатура!Така ,че ти трябва да си избереш с каква да е!
Лично моята класация за оптимална надежност,пауар и разход на кориво е следната:
1.Bosch L-Jetronic ,не се предлага за е21 ,но се слага върху нея без никво усилие или побългаряване.Върви много добре(помниш Ивчо Фаст енд ...кви чудеса правеше на събора,жалко че не остана време да премери сили и с DaWolf).Ако е от емисийте без ламбда сонда,прави чудеса с разхода на гориво.Разходи от 7-7.5 при кротко каране из града май не са упоменати в книжката,но са съвсем нормално нещо!
2.Bosch K-Jetronic,почти по нищо не отстъпва на горното.
3.Компютърният Солекс,мисла че беше 2В4-невероятен карбуратор,стига да не е разбазикван от българчета!Гори 9-9.5 из града!Варви малко по-малко от горните,но не се заблуждавай ,че не върви!За пример ще ти дам това ,че най обикновена Опелова Двойка 2.0 с 95 мм. бутало няма да ти бъде проблем нито на старт,нито на ластик,нито на V max.Върви люто и в това може да те убеди колегата Вайпър!
От чисто маниашка гледна точка на вървене ,обаче класията е друга:
1.Инжекция KUGELFISHER-не се предлага за е21,но се слага лесно от е12 примерно.Тази макина в комбинация с М10Б20 кърти мивки,вани и шадравани!
2.Двата хоризонтални карбуратора Stromberg(не им помна точната спецификация,но и не мога да кажа ,че бягат по-малко от горното).
3.Bosch K-Jetronic(май го има и в двете класаций и ако се обединят и двете,той ще е на първо място )
За кубиците класацията си я знаеш
1.6-1.8 - еднакъв колянов вал,различни бутала и блок
1.8-2.0 - еднакъв цилиндров блок,различни бутала и колянов вал.
Ангренажните предавки на всички М10 и М30 са еднакви.Като започнеш от 1.5 и стигнеш до 3.5.Старите модели са със двойна верига(и М30) и двойни верижни зъбни колела(ех тези яки стари модели).Комплекта е взаймозаменяем с новите(ти прецени кое е по доброто ).Изобщо М10 и М30 имат огромна заменяемост на частите по коляно-мотовилковия и газоразпределителния механизъм!И в действителност М30 не е нищо друго освен М10 + 2 цилиндъра.
За харектеристиките си знаеш-в малките обороти 1.8 и 2.0 така ще те лепнат за седалката ,както и 325-ца не може!Но никога няма да изпиташ онази лудница,която настъпва в 6-така след 3000 оборота.Това което удивява всички БМВ Маниаци,включително и мен!
М10(М30) са си абсолютна класика и трябва да ги сложат в учебниците по ДВГ из целият свят като образец за СЪВЪРШЕНИЯТ ДВИГАТЕЛ(ако има такъв ДВГ)!Не бива да ги подценяваш ,че са стари!Прецизната им сглобка не остъпва с десетохилядна от тази на съвременните двувалки!Да не казваме ,че са строени с по-качествени материали!Ако улучиш на мотор,ръгаш му TWS-a и забравяш за отваряне на предния капак!
Моето виждане и препоръка за е21:
1.Двигател М10В20.
2.Бош Л-Джетроник от е30
3.Скоростна кутия 5 степенна(интересното е ,че за толкова години от хилядите е21-ци,засичам само 315-ски с такива!!!)Никога досега не видях оригинална 318i,320i,320 и 323i с петстепенна кутия.Ако се сложи от е30,ще изгубиш тахометъра,който на е21 е задвижван от жило към скоростите.
4.Заден мост от 323 с дискови спирачки и супорти от е30 323-325!
5.Предно окачване от 323 с дебелите Макферсони и вентилирания диск,но самия преден мост да е от М10!
Някои ориентировъчни цени на хубави чаркове втора употреба,които съм набелязал по нашите морги:
1.Двигател М20В20 с регистрация и гаранция за качество 500лв.
2.Мостове от 323-ка в пълна комплектност 200-250 лв.
3.Пет степенна скоростна кутия за е21 м10 двигател - 200 лв.
4.Инжекция Л-Джетроник комплект -от 200 до 400 лв.
С какво мога да помогна аз:
1.Ще давам на брата Хинц едно диффче и смятам ,че няма да откаже да ми даде четирицилиндровата двойка ,която той има и не му трябва.Тоест може да направим врътка.Лошото е ,че на тази двойка и няма тиквата и ще трябва да се купува!Иначе е със двата Стромберга!
2.С агрегати от окомплектовката на мотора.
3.С Милко Печатара да влезнем под кожите на МОРГАДЖИЙТЕ и да им фърлим по един як пазарлък
Става ли от 316->318-ска?Да става ако е от късното 316,но то в действителност си е 1.8,само му трябва маниашкото бутало на 1.8i и главата с големите клапани!Иначе то си е 1.8!
От старото 316 с 84 мм. бутало не става 318 ,по простата причина ,че трябва да се стърже блока и още една камара простотий,който не си заслужават,иначе коляновия вал става.
Най-икономичния вариант за жалост не е най-добрия.Може да издирим първо добро купе с малък каталясал мотор(хем и по-малко данък ше плащаш) ,а после да се мисли отделно за мотора вариант.Но във всички случай като се дават пари е по-добре да се прави 2.0!
По груба сметка нещата могат да стигнат и до 1500лв. зависи кво купуваме.
Просто читава 318i трудно ще намериш,да не говорим как им кормат инжекцийте и слагат Жигулковски Карбуратори.Маниашка е21-ца се прави с години,още повече ,че е21 маниаците никога не са богати хора
Да ни е честит новия форум
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
- Иво
- шПерко
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Честито Надявам се скоро ати да ме повози на Е21 да видя за какво става на въпрос А доколкото предусещам по приказките му возенето ще си е от онези возения...
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Иво написа:А доколкото предусещам по приказките му возенето ще си е от онези возения...
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани