Проблем с маслена помпа

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Проблем с маслена помпа

Мнение от fancooler » 11 Сеп 2014, 13:39

Здравейте, колеги!

Вчера като запалих е28-цата забелязах, че лампата на маслото не изгасва. За съжаление се оказа, че проблемът не е от датчика, а от маслената помпа. Консултирах се със специалист и ми каза, че трябва да се сваля мотора, за да се смени дефектиралата част. Това така ли е наистина? Има ли вариант да се намери оригинална помпа за моя мотор - м10б18 карбуратор?

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 29.01.2010
Местоположение: Плиска
Пол: Мъж
Кара: E30-compact
Мечтае да кара: ЗАЗ 965

Re: Проблем с маслена помпа

Мнение от radara » 11 Сеп 2014, 21:31

Така се получава ,след като си оставил колата за няколко дена.Маслото се оттича в картера.Самата помпа(зъбните колела,а не смукателя) е над нивото на маслото.Ако помпата е износена,започва да засмуква въздух от хлабините,а не масло от смукателя.И при читава помпа се получава,ако възвратния клапан(редуциращ максималното налягане в системата) е неплътен.Той също е причина за оттичане на маслото от маслената магистрала.Много М10-ки са изтракали заради такъв старт.Ако маслото е доста под максимума пак се получава същия ефект.Причина може и да е некачествен или несъответсвъщ филтър.Ако искаш да забавиш ремонта,може да пробваш с повече масло.С три мм над максимума ще вдигне пасло.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Проблем с маслена помпа

Мнение от michev » 11 Сеп 2014, 21:49

Освен написаното от Радо, с което съм напълно съгласен, мога да препоръчам ползване на маслен филтър с номер по Бош Р3033 /разбира се може и на друга фирма/, не е за БМВ, но в него има клапан, предотвратяващ изтичането на масло от магистралите в блока и главата обратно в картера. Говоря от личен, а и не само мой опит.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Проблем с маслена помпа

Мнение от DMC » 18 Сеп 2014, 8:09

Подкрепям горните 2 мнения.
Колкото до свалянето на мотора - мисля, че при М10 картерът може да бъде свален и без да се сваля мотора. Но не съм 100% уверен. При М20 и М30 задължително повдигаш мотора или спускаш магарето за да свалиш картера. Маслени помпи се намират. От всички М10ки мисля, че ще ти стане - Е21, Е30, Е12. Ако стигнеш до там да сменяш помпа пусни си обява тук във форума, сигурен съм, че ще намери.
С какво масло караш колата и на какъв пробег е?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Проблем с маслена помпа

Мнение от michev » 18 Сеп 2014, 19:59

В Е30 с М10 помпата се сменя само с отваряне на малкия картер, ама при тенекиения цял картер на 28-цата няма как да стане :D Но съм убеден, че с откачане на единия тампон и и леко повдигане от едната страна картера ще излезе.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Re: Проблем с маслена помпа

Мнение от fancooler » 21 Сеп 2014, 9:50

Благодаря ви много за съветите!!!

Междувременно намерих маслена помпа. Вариантът с откачането на единия тампон ще бъде изпробван скоро :D

Моторът го карам с Castrol 10W40 и е на около 30 000 км. след направен основен ремонт.

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook