Проблем с парно след ГИ 330i
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с парно след ГИ 330i
Здравейте колеги,
Колата е 330и 2002 година. Симптомите за парното са следните: на място парното духа хладен въздух. При подаване на газ или в движение, парното ми пали веждите .
Не мога да установя от кога започна проблемът, но скоро сложих ГИ и смених радиатора на колата.
Газаджиите са преместили малко на някъде клапана за парното и сега го чувам как почуква на място при пуснато парно. Изпарителят е в долна точка, не е на високо.
След смяната на радиатора, системата е обезвъздушавана няколко пъти, но все пак не мога да бъда на 100% сигурен, че няма въздух.
Двете интервенции са направени непосредствено една след друга.
Тъй като при е46 няма допълнителна помпа за парното, се чудя дали е възможно след ГИ и разширяването на системата, водната помпа да не може да се справи с цялата система. Скоро не съм сменял водна помпа и не знам нейните перки в какво състояние са.
При четене из форума видях следните възможности: износена водна помпа, въздух в системата, проблем с клапан и тн.
Проблеми с охлаждането на колата нямам никакви.
Ако някой има мнение или опит с подобно нещо, бих се радвал на всякакви коментари.
Спорен ден на всички!
Колата е 330и 2002 година. Симптомите за парното са следните: на място парното духа хладен въздух. При подаване на газ или в движение, парното ми пали веждите .
Не мога да установя от кога започна проблемът, но скоро сложих ГИ и смених радиатора на колата.
Газаджиите са преместили малко на някъде клапана за парното и сега го чувам как почуква на място при пуснато парно. Изпарителят е в долна точка, не е на високо.
След смяната на радиатора, системата е обезвъздушавана няколко пъти, но все пак не мога да бъда на 100% сигурен, че няма въздух.
Двете интервенции са направени непосредствено една след друга.
Тъй като при е46 няма допълнителна помпа за парното, се чудя дали е възможно след ГИ и разширяването на системата, водната помпа да не може да се справи с цялата система. Скоро не съм сменял водна помпа и не знам нейните перки в какво състояние са.
При четене из форума видях следните възможности: износена водна помпа, въздух в системата, проблем с клапан и тн.
Проблеми с охлаждането на колата нямам никакви.
Ако някой има мнение или опит с подобно нещо, бих се радвал на всякакви коментари.
Спорен ден на всички!
Re: Проблем с парно след ГИ 330i
Ако си с М54 вероятно допълнителна водна помпа, тя е електрическа и това което описваш са точните симптоми.
Няма начин да няма начин
- cgm
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 21.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, Е91
- Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09
Re: Проблем с парно след ГИ 330i
Здравей колега.
Масово газаджиите връзват изпарител паралелно на парното.
По този начин намаляват дебита през парното и при ниски обороти той е много малък.
Имах същия проблем. След като превърнах изпарител п8следнователно на подгрева на колекторите всичко се оправи.
Предполагам това е проблема и при теб.
Масово газаджиите връзват изпарител паралелно на парното.
По този начин намаляват дебита през парното и при ниски обороти той е много малък.
Имах същия проблем. След като превърнах изпарител п8следнователно на подгрева на колекторите всичко се оправи.
Предполагам това е проблема и при теб.
Re: Проблем с парно след ГИ 330i
pinko_23 написа:Ако си с М54 вероятно допълнителна водна помпа, тя е електрическа и това което описваш са точните симптоми.
С М54 съм, но не мисля, че имам допълнителна водна помпа или поне аз не намирам в реалоем - https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgr ... 6-BMW-330i
cgm написа:Здравей колега.
Масово газаджиите връзват изпарител паралелно на парното.
По този начин намаляват дебита през парното и при ниски обороти той е много малък.
Имах същия проблем. След като превърнах изпарител п8следнователно на подгрева на колекторите всичко се оправи.
Предполагам това е проблема и при теб.
Колега, може ли да споделиш малко повече информация, как точно си свързал изпарителя/оправил проблема, защото не успях да разбера. И аз подозирам точно такъв проблем в моя случай!
- cgm
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 21.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: Е46, Е91
- Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09
Re: Проблем с парно след ГИ 330i
Значи, изпарителя може да се върже последователно на дросела или последователно на подгрева на смукателните колектори.
Незнам каква е схемата за охлаждането на твоят мотор, но ако предполагам трябва да има нещо такова.
В моят случай колата беше Е30 с мотор М10.
Изпарителя беше вързан паралелно на парното и проблемите бяха два:
1. Слабо парно при ниски обороти - зимата;
2. Склоност към прегрявана при по-сериозно натоварване - лятото;
След като вързах изпарителя последователно на подгрева на смукателните колектори и двата проблема се оправиха
Сам намерих къде да го подвържа след като разгледах схемата за охлаждането на М10.
Незнам каква е схемата за охлаждането на твоят мотор, но ако предполагам трябва да има нещо такова.
В моят случай колата беше Е30 с мотор М10.
Изпарителя беше вързан паралелно на парното и проблемите бяха два:
1. Слабо парно при ниски обороти - зимата;
2. Склоност към прегрявана при по-сериозно натоварване - лятото;
След като вързах изпарителя последователно на подгрева на смукателните колектори и двата проблема се оправиха
Сам намерих къде да го подвържа след като разгледах схемата за охлаждането на М10.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Проблем с парно след ГИ 330i
При м54 няма подгряване на дросела или колекторите. Изпарителя се вързва паралелно на парното и ако той е сравнително 'отпушен' наистина може да има проблем. Решението е просто - слага се рестриктор (стеснение) на маркуча към изпарителя примерно от ф16 на ф10 или ф8 и се оправя ситуацията.
Re: Проблем с парно след ГИ 330i
@cgm Колега, много ти благодаря за инфото, но съм съгласен със Стефан. Все пак всяка информация е важна - благодаря ти за инфото, схемата и отделеното време! В твоята ситуация си се справил определено много добре с проблема!
Това звучи логично. Проблемът се появява почти само при първоначалното загряване на колата - отнема доста време в задръстване парното да започне да духа топло. Ще изкоментирам ситуацията с газаджиите на първата смяна на газовия филтър (за сега съм на около 7-8к км от монтажа на ГИ).
Интересно ми е и къде и как са изместили клапана за парното и дали няма начин да се оберат вибрациите от него. Доста досадно е на място с пуснато парно да почуква през определен интервал и да го усещам и в педалите. Предполагам първоначалното местоположение на клапана не е директно за купето, за да няма подобни звуци/резонанс по купето.
След посещението на газаджиите ще споделя какво сме обсъдили и какви промени сме направили по системата!
stefan_suny написа:При м54 няма подгряване на дросела или колекторите. Изпарителя се вързва паралелно на парното и ако той е сравнително 'отпушен' наистина може да има проблем. Решението е просто - слага се рестриктор (стеснение) на маркуча към изпарителя примерно от ф16 на ф10 или ф8 и се оправя ситуацията.
Това звучи логично. Проблемът се появява почти само при първоначалното загряване на колата - отнема доста време в задръстване парното да започне да духа топло. Ще изкоментирам ситуацията с газаджиите на първата смяна на газовия филтър (за сега съм на около 7-8к км от монтажа на ГИ).
Интересно ми е и къде и как са изместили клапана за парното и дали няма начин да се оберат вибрациите от него. Доста досадно е на място с пуснато парно да почуква през определен интервал и да го усещам и в педалите. Предполагам първоначалното местоположение на клапана не е директно за купето, за да няма подобни звуци/резонанс по купето.
След посещението на газаджиите ще споделя какво сме обсъдили и какви промени сме направили по системата!
Re: Проблем с парно след ГИ 330i
Здравейте, оправихте ли проблема. Не сте споделили. И аз сложих скоро ГИ, и парното ми е слабо до никакво. Не знам дали е съвпадение или не.
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят M2012K11AG с помощта на Tapatalk
Re: Проблем с парно след ГИ 330i
Привет! За жалост така и не стигнах до някакво решение и така продадох колата.
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Проблем с парно след ГИ 330i
Често да не казвам винаги в 6-таците няма място за изпарителя. Праскат го НАД горния кръг на охладителната система и тя се нарушава. Т.е. не може да се обезвъздуши и се получава балон.
Ако има и лек теч, става ефекта на парното- тука има тука нема.
Решението е, към входа на изпарителя се поставя тройник с винт за обезвъздушаване. Лесно се прави от газаджиски алуминиев тройник, като му се нарязва резба и се слага болт с о- пръстен на тетката.
Ако има и лек теч, става ефекта на парното- тука има тука нема.
Решението е, към входа на изпарителя се поставя тройник с винт за обезвъздушаване. Лесно се прави от газаджиски алуминиев тройник, като му се нарязва резба и се слага болт с о- пръстен на тетката.
Re: Проблем с парно след ГИ 330i
Сложиха го на мястото на акумулатора. Парното се оправи като смених радиатора, сълзеше леко от горе до разширителните съд. Абе стари коли, няма как. Ама върви доволно извънградско, гори 10-11-12 газ...Добре е.
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Проблем с парно след ГИ 330i
Сладур1 написа:Сложиха го на мястото на акумулатора. Парното се оправи като смених радиатора, сълзеше леко от горе до разширителните съд. Абе стари коли, няма как. Ама върви доволно извънградско, гори 10-11-12 газ...Добре е.
Ами над горния кръг е. Ако не е обезвъздушен както трябва, газта ще се включва по-късно.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани