E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 17.05.2024

E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от thatboypaco » 17 Май 2024, 11:33

Здравейте група,

Нов съм като цяло при BMW и то специално 3тата серия E46. Също така съм супер наясно, че повече ще ме посъветвате да отида на сервиз, но това при мен губи целия смисъл на хобито да ръчкам по колата и т.н.

По темата - от 1 седмица почна да ми губи мощност при натискане на педала за газта (прави го на студен и на топъл двигател в работна температура, като няма изменение), на празен ход докато си достига работната температура няма абсолютно никакъв проблем. При направена диагностика с INPA ми даде грешка missfire на 4 цилиндър, което ме наведе до мисълта, че мога спокойно да започна с запалителните бобини и свещи и да видя тяхното състояние. При проверката бобините нямаха никакъв проблем, обаче като стигнах до свещите се оказаха доста захабени и имаше нужда от смяна. Смених ги с фабричните препоръчани от BMW и запалихме колата отново. Забелязах много по-добра и чиста работа на мотора на празен ход, но отново като натиснах леко педала на газта и почна отново да губи мощност - да обясня малко по-подробно, при натискане на педала леко първо губи мощност и връща стрелката после си се оправя докато не пусна педала, при пускане стрелката се връщана, но дори пада и двигате се мъчи да се задави ли или да се изгаси, съжалявам за лошото обяснение.
Направих една жива сесия докато работи мотора и да му давам газ, наблюдавайки 6те цилиндъра, при което видях, че при лекото подаване и при губенето на мощност забелязах в 4 цилиндър осезаемо навлизане в червената графа, дори веднъж ми го направи само на 6ти и отделно 6 и 4 влязоха за кратко в червеното.
Прикачам снимка за справка:
Изображение

Бихте ли ми препоръчали какво друго да погледна, тествам, сменя, за да го изчистя този проблем. Не е проблем да предоставя и още нужна информация, за да се направи още по-добра преценка.

Благодаря за отделеното време и усилия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от Ивайло Димов » 17 Май 2024, 14:16

Измери компресията на цилилиндрите .Не бързай да подменяш части на принципа проба -грешка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1096
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от The Heartlistener » 17 Май 2024, 15:07

Преди всичко останало провери за паразитен въздух, най-вече картерната вентилация. Можеш съвсем лесно да я елиминираш за малко като извадиш тръбичката от капака на клапаните и я запушиш с нещо плътно, дудука на капака оставяш отворен. После покарай и следи как ще се държи мотора. Състоянието на клапана за газовете може да определиш като на загрял мотор опиташ да отвориш капачката на маслото. Забележи дали се създава силен вакуум. Виж какви стойности държи дебитомера на загрял мотор, празен ход.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от streetz » 17 Май 2024, 17:43

Бобина.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 17.05.2024

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от thatboypaco » 18 Май 2024, 22:59

Здравейте,

Благодаря на всички дали своето мнение.

Сега да ви кажа какво съм направил днес.

Първо всички бобини са проверени и си работят както си трябва, проверих ги на принципа изключвах на работещ двигател всяка една бобина една по една да видя дали губи двигателя мощност и после си ги закачах и всичко беше наред.
Свещите съм ги сменил, тъй като им беше време, подобри се работата на мотора на празен ход, но загубата все още си стои.

При дебитомера не съм сигурен дали е за смяна, достигнах до работна температура на двигателя, при изключване на дебитомера за момент губи мощност и после си се връща, след като го закача, отново губи за момент мощност и се нормализира, дайте мнение дали е за смяна.

Забелязах на живите стойности отново при загрял мотор стойностите на двете ламбда сонди, преди сензора стойностите си се менят и не са постоянни дори при подаване на газ, но след сензора забелязах, че стойностите са си замръзнали на 0.42, а гледах при други колеги при тестове дали всичко е изправно, че при подаване на газ до 5-6 хил. оборота стойностите след сензора се връщат до 0.00 и после постепенно си се покачват, дали това е за смяна дайте мнение?

Утре ще тествам компресията на всеки един цилиндър, отделно имам DIY направена машинка за дим, където мога да проверя ако от някъде избива по вакумите, дайте мнение кои точно тръби да тествам.

Благодаря отново за бързите отговори и насоки, а отделно прикачам двете грешки , които ми даде импа в прикачение .pdf файл, но ще кача и снимка за всеки случай.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1096
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от The Heartlistener » 19 Май 2024, 7:51

След като работиш с INPA - какви стойности (кг/ч) държи дебитомера на загрял мотор, празен ход? Стойностите "скачат" ли адекватно при подаване на газ?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1682
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от Biogame » 19 Май 2024, 8:06

thatboypaco написа:Забелязах на живите стойности отново при загрял мотор стойностите на двете ламбда сонди, преди сензора стойностите си се менят и не са постоянни дори при подаване на газ, но след сензора забелязах, че стойностите са си замръзнали на 0.42, а гледах при други колеги при тестове дали всичко е изправно, че при подаване на газ до 5-6 хил. оборота стойностите след сензора се връщат до 0.00 и после постепенно си се покачват, дали това е за смяна дайте мнение?.

Скоро сменях втората сонда, че моята беше забила точно на 0.42 и не реагираше по никакъв начин.
Сутрин палеше трудно и не работеше равномерно,това може би първите 30 сек. Отзад миришеше яко на бензин.
След смяната всичко изчезна,колата си пали и работи равномерно.
Не мисля че и твоите работят, щом са забили на тази стойност.
:driving: :dunno: :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 17.05.2024

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от thatboypaco » 19 Май 2024, 10:16

Biogame написа:
thatboypaco написа:Забелязах на живите стойности отново при загрял мотор стойностите на двете ламбда сонди, преди сензора стойностите си се менят и не са постоянни дори при подаване на газ, но след сензора забелязах, че стойностите са си замръзнали на 0.42, а гледах при други колеги при тестове дали всичко е изправно, че при подаване на газ до 5-6 хил. оборота стойностите след сензора се връщат до 0.00 и после постепенно си се покачват, дали това е за смяна дайте мнение?.

Скоро сменях втората сонда, че моята беше забила точно на 0.42 и не реагираше по никакъв начин.
Сутрин палеше трудно и не работеше равномерно,това може би първите 30 сек. Отзад миришеше яко на бензин.
След смяната всичко изчезна,колата си пали и работи равномерно.
Не мисля че и твоите работят, щом са забили на тази стойност.



Благодаря, мисля да ги сменя и двете да ми е мирно!

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 17.05.2024

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от thatboypaco » 19 Май 2024, 10:19

Не мисля, че проблема е в дебитомера, но може и да бъркам, но при студен двигател пали от раз и няма проблем на празен ход. Достига си бързо до работната температура.
Тествах дебитомера по следния начин, на загрял мотор изключвам буксата на дебитомера и 1-2 сек. губи мощност, но се нормализира двигателя, после като го включа пак същото и си се нормализира. Поправете ме ако греша, но това добър опит ли е или си е за смяна в крайна сметка. Отделно за INPA малко съм нов с тази програма, бихте ли ме насочили, точно кое да погледна на живите стойности, за него сензор, за да ви дам точни стойности.

За ламда сондите, май ще ги сменя за всеки случай, тъй като не смятам, че е нормално да са забили така.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1096
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от The Heartlistener » 19 Май 2024, 11:29

Analog values 1, гледаш Air mass.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 17.05.2024

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от thatboypaco » 19 Май 2024, 22:36

Значи тествахме MAF сензора или на наш език дебитомера и смело мога да кажа, че работи. През инпата си променя стойностите адекватно и всичко е наред.

Днес успях да направя тест на компресията на двигателя и това са стойностите, които получих:

1 - 150
2 - 145
3 - 155
4 - 140
5 - 155
6 - 160

Като имайте предвид, че всичко е в psi и теста е правен с натиснат педал на газта, за да е отворен дросела, при въртенето на стартера съм броял до 5 и отделно 1 цилиндър го броя от най-близкия до охлаждането.

Какво мислете за тези стойности ?

Утре ще направя smoke тест на вакумните пътища след дебитомера, за да съм сигурен, че от там не влиза паразитен въздух.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 17.05.2024

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от thatboypaco » 22 Май 2024, 0:36

Здравейте отново,

Значи дебитомера е проверен и всичко си е в нормата и няма проблем с него.

Направихме тест с дим на двигателя да видим дали не смуче от някой кабел паразитен въздух и хоп, намерихме 2 кабела, които са за смяна, при което ги смених и колата почна да работи доста по-добре. Забелязвам обаче, че при леко подаване на газ съвсем леко губи за 0.5сек мощност, но като я изпъна и при падане до работна температура вече не се дави. Друго което забелязах през INPA след сензора за ламбда сондата стойностите си стоят на 0.42 и на двата сензора и не мърдат без значение колата дали е на празен ход или я изпъвам, а преди сензора си се менят стойностите. Възможно ли е да са за смяна и се чудя тази лека загуба на мощност, дано не си въобразявам да е от инжекторите и да трябват почистване?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1096
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: E46 2001 325Ci - Загуба На Мощност

Мнение от The Heartlistener » 22 Май 2024, 17:11

Ами бинго.
А ако иде реч за задните сонди (след катализаторите - after cat), не се занимавай с тях, пари на вятъра. Те не участват в смесообразуването, а задачата им е да следят състоянието на катализаторите. Слагаш едно Евро 2 и приключваш с тях.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook