Дискусия: къси vs. дълги скорости
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- THE DUNK MACHINE
- ентусиаст
- Мнения: 833
- Регистриран на: 4.02.2004
- Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
- Пол: Мъж
- Кара: KIA
- Мечтае да кара: E39 M5
Дискусия: къси vs. дълги скорости
Колеги иска ми се да обсъдим влиянието на скоростите върху поведението на автомобила. Да приемем че двигателя е около 140 - 150 конски сили с атмосферно пълнене и около 1800 - 2000 кубика с пет степенна ръчна скоростна кутия. Говоря за модели като 318is/320i/520i но нищо не пречи да обсъдим и другите. Дори за да стане по-интересна дискусия - нека всеки да каже с какъв двигател е и кои скорости (къси/дълги) подхождат повече на стила му на каране. Искам да знам и кои скорости (къси/дълги) според Вас са по-добри: За каране по писта с много завои? За драг? За дрифт? За градско каране? Ако темата не е интересна моля да бъде заключена или изтрита!
THE ONE & ONLY E30
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
аз не разбирам, ама май диференциала играе важната роля...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- _BoBI_
- ентусиаст
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
Re: Дискусия: къси vs. дълги скорости
THE DUNK MACHINE написа:Искам да знам и кои скорости (къси/дълги) според Вас са по-добри: За каране по писта с много завои? За драг? За дрифт? За градско каране? Ако темата не е интересна моля да бъде заключена или изтрита!
Къси скорости бързо ускорение, дълги скорости висока максимална ако разбирасе дгигателя има мощ за достигането и.
За писта с много завой - къси
За драг зависи от двигателя и от самия драг колко е дълга отсечката дали ще е 400м или 1км, сега ако ти свърши 5-та преди края на правата кофти, ако пък колата ти неможе да я изпълни пак кофти
за грацко нещо средно нито много къси, нито дълги.
Например на малолитражките от опит знам, че са им къси скоростите и това е нормално защото ако са дълги няма да ускорява добре нестига 4е кола 50 коня е бавна ами и с дълги скорости ще умре на Н-та степен.
Темата не е лоша, винаги има човек има какво да научи и ако збърка да бъде поправен.
Ацки много неща са ето прочети това ако не си го чел ще ти е интересно 100%
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=13753
- THE DUNK MACHINE
- ентусиаст
- Мнения: 833
- Регистриран на: 4.02.2004
- Местоположение: THE THEATRE OF DREAMS
- Пол: Мъж
- Кара: KIA
- Мечтае да кара: E39 M5
По ред на номерата
Вичо - това ми е и въпроса в общи линии - дали някой е сменил или иска да смени дифа или скоростната си кутия така че да станат по-къси или по-дълги скоростите му и защо?
Ян - нямам за цел да откривам топлата вода, но много от хората във форума нагласят колите си според собствените си предпочитания и така че да е най-близо до стила им на каране. Сега ако някой попита какво окачване или какви спирачки да си сложи на колата - какво? - да слага оригиналните нали? Да но оригиналните които са произведени в завода са произведени за широката публика и за ежедневно каране при всякакви условия - един голям компромис (нито са правени за дрифт, нито за драг, нито за каране по писта)
Боби - тази тема съм я чел поне три пъти "от - до" благодаря че сподели личен опит.
Идеята на темата е всеки да сподели личните си предпочитания.
Вичо - това ми е и въпроса в общи линии - дали някой е сменил или иска да смени дифа или скоростната си кутия така че да станат по-къси или по-дълги скоростите му и защо?
Ян - нямам за цел да откривам топлата вода, но много от хората във форума нагласят колите си според собствените си предпочитания и така че да е най-близо до стила им на каране. Сега ако някой попита какво окачване или какви спирачки да си сложи на колата - какво? - да слага оригиналните нали? Да но оригиналните които са произведени в завода са произведени за широката публика и за ежедневно каране при всякакви условия - един голям компромис (нито са правени за дрифт, нито за драг, нито за каране по писта)
Боби - тази тема съм я чел поне три пъти "от - до" благодаря че сподели личен опит.
Идеята на темата е всеки да сподели личните си предпочитания.
THE ONE & ONLY E30
- _BoBI_
- ентусиаст
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
В рамките на шегата като казах малолитражки не визирах RX-7 например която 1.3 280 коня
Тежка и по-лека кола с един и същ мотор - тежката има по-къси скосорти.Предполагам за да има по-добно ускорение като на по-леката или просто да върви прилично.
Например Ауди 80 Б3 при 100км/ч е на около 2300 оборота на 5-та (някаде там )
Пасат със същия мотор е на 3000 оборота със същата скорост.
И двете коли са 1.8МИ 90-те коня много разпространен мотор
Според мен ако 320-ката не вдигаше 220 а и скъсят скоростите да вдига 180 примерно щеше да ускорява колкото 325 0-100 (много грубо предположение)
Предпочитам колата ми да е с къси скорости, но да има много добро ускорение и само 180 да вдига ще са ми напълно достатъчни.
Тежка и по-лека кола с един и същ мотор - тежката има по-къси скосорти.Предполагам за да има по-добно ускорение като на по-леката или просто да върви прилично.
Например Ауди 80 Б3 при 100км/ч е на около 2300 оборота на 5-та (някаде там )
Пасат със същия мотор е на 3000 оборота със същата скорост.
И двете коли са 1.8МИ 90-те коня много разпространен мотор
Според мен ако 320-ката не вдигаше 220 а и скъсят скоростите да вдига 180 примерно щеше да ускорява колкото 325 0-100 (много грубо предположение)
Предпочитам колата ми да е с къси скорости, но да има много добро ускорение и само 180 да вдига ще са ми напълно достатъчни.
Както вече всички са чели във въпростната тема на alx "Въртящ момент, предавки, коне - във този ред" , въртящият момент който в действителност се слага на гумите е реалния за съответните обороти умножен по предавателното число на дифа по предавателното число на съответната предавка.
И така само трябва да добавим и размера на колелата (джанта+гума) защото той също променя общото пред. число.
РАЛИ
Ако имаме кола между 180-210 к.с., атмосферна, 10 000 оборота, 900кг, диф 5.7, първа скорост 2.6 и пета директна
(ако на някой му се намира под ръка предавателните числа на гетра-зите слагани на М3 моля да ги пусне за да не сме голословни) и гуми 195/50/15 . Да речем че при тва предавателно число колата прави макс скорост 170км/ч което е напълно достатъчно за нормално рали без много прави.
Да обаче ако сега първата свършва на 60км/ч е кофти защото ако има поредица от обратни да речем тип серпентини и се идва с по-голяма скорост за обратния неможе да спираш до 60км/ч и тогава да слагаш първата.Малко объркано обяснявам ама...
Та за да се направи първата до 80-100км/ч ще кажете веднага че е най лесно друг малко по дълъг диф. Добре ама по тоя начин няма да стане само първата до 100км/ч , а всички останали ще се изместят и ще вземе да прави на 5та да речем към 200км/ч което е излищно разхищение при положение че няма възможност за повече от 160км/ч.
Затова се слага друга ск. кутия с първа скорост по малка от 2.6 обаче пак с 5та директна което ще рече че скоростите ще са по близо една до друга по пред. число и ще се запази общото.
Има и друг варянт да речем че трябва да се мине на друг размер гуми, тогава да речем няма да е проблем и ще се смени дифа с такъв съответващото пред. число.
В общи линии така стават нещата и не са чак толкова прости защото чак 1 млн варянти на ск. кутий няма и може да се наложи да се комбинира нова кутия с нов диф......
Всеки случей най разпространено е да се слага на серийна кола по директен диф с по-голям шпер и наред с другото модифициране се пускат на рали
За серийна кола бих казал че може да се експериментира с малко по къс диф и като финна настройка да се варира в размера на гумите.
А иначе М42то на е30-та е с по къси скорости първа и втора 3.7 и 2.02 (по памет) защото е оборотен мотор с малко кубици и малко въртящ момент и ако бяха по дълги скоростите нямаше да е такъв хапещ на 1ва и 2ра обаче пък защото е серийна кола и няма как да има макс ск. 180км/ч са му останалите скорости на доста голямо разстояние . Да речем 3та май е 1.7 , 4та 1 , 5та 0.8 и човек трябва да е доста бърз със съединителя
Да речем от първа на втора на макс обороти винаги върти гуми ,но и разликата им е 1.7 което е множко.
Уффф дано съм помогнал че май не съм много изразителен в обяснението...........................................
на М3 мисля ск. са
1= 3.2
2= 2.4
3= 1.8
4= 1.2
5= 1
при диф 3.25
и е доста по добре подредена
след проста сметка 3.25 х 3.2 х 240 Нм = Х х 3.7 х 172 Нм
=> 3.9
което означава че м42 е с по-директно пред число което му помага както при 1ва 2ра така и после за да се прибори с въздушната сила за да си постигне макс скорост.
Моята ис-ка е с чип и ако не сменя от 4та на 5та на 7000 оборота увяхва някаде на 210км/ч обаче ако сменя на 7000 и минава 225км/ч
което ще рече че 4тата ми идва малко дълга но ако не беше така без чип щеше да влиза в ограничитела за да си достигне макс ск. иначе пък щеше да увяхва и да не може повече заради недостига на Нм.
абе дано не съм оплескал нещо че........
И така само трябва да добавим и размера на колелата (джанта+гума) защото той също променя общото пред. число.
РАЛИ
Ако имаме кола между 180-210 к.с., атмосферна, 10 000 оборота, 900кг, диф 5.7, първа скорост 2.6 и пета директна
(ако на някой му се намира под ръка предавателните числа на гетра-зите слагани на М3 моля да ги пусне за да не сме голословни) и гуми 195/50/15 . Да речем че при тва предавателно число колата прави макс скорост 170км/ч което е напълно достатъчно за нормално рали без много прави.
Да обаче ако сега първата свършва на 60км/ч е кофти защото ако има поредица от обратни да речем тип серпентини и се идва с по-голяма скорост за обратния неможе да спираш до 60км/ч и тогава да слагаш първата.Малко объркано обяснявам ама...
Та за да се направи първата до 80-100км/ч ще кажете веднага че е най лесно друг малко по дълъг диф. Добре ама по тоя начин няма да стане само първата до 100км/ч , а всички останали ще се изместят и ще вземе да прави на 5та да речем към 200км/ч което е излищно разхищение при положение че няма възможност за повече от 160км/ч.
Затова се слага друга ск. кутия с първа скорост по малка от 2.6 обаче пак с 5та директна което ще рече че скоростите ще са по близо една до друга по пред. число и ще се запази общото.
Има и друг варянт да речем че трябва да се мине на друг размер гуми, тогава да речем няма да е проблем и ще се смени дифа с такъв съответващото пред. число.
В общи линии така стават нещата и не са чак толкова прости защото чак 1 млн варянти на ск. кутий няма и може да се наложи да се комбинира нова кутия с нов диф......
Всеки случей най разпространено е да се слага на серийна кола по директен диф с по-голям шпер и наред с другото модифициране се пускат на рали
За серийна кола бих казал че може да се експериментира с малко по къс диф и като финна настройка да се варира в размера на гумите.
А иначе М42то на е30-та е с по къси скорости първа и втора 3.7 и 2.02 (по памет) защото е оборотен мотор с малко кубици и малко въртящ момент и ако бяха по дълги скоростите нямаше да е такъв хапещ на 1ва и 2ра обаче пък защото е серийна кола и няма как да има макс ск. 180км/ч са му останалите скорости на доста голямо разстояние . Да речем 3та май е 1.7 , 4та 1 , 5та 0.8 и човек трябва да е доста бърз със съединителя
Да речем от първа на втора на макс обороти винаги върти гуми ,но и разликата им е 1.7 което е множко.
Уффф дано съм помогнал че май не съм много изразителен в обяснението...........................................
на М3 мисля ск. са
1= 3.2
2= 2.4
3= 1.8
4= 1.2
5= 1
при диф 3.25
и е доста по добре подредена
след проста сметка 3.25 х 3.2 х 240 Нм = Х х 3.7 х 172 Нм
=> 3.9
което означава че м42 е с по-директно пред число което му помага както при 1ва 2ра така и после за да се прибори с въздушната сила за да си постигне макс скорост.
Моята ис-ка е с чип и ако не сменя от 4та на 5та на 7000 оборота увяхва някаде на 210км/ч обаче ако сменя на 7000 и минава 225км/ч
което ще рече че 4тата ми идва малко дълга но ако не беше така без чип щеше да влиза в ограничитела за да си достигне макс ск. иначе пък щеше да увяхва и да не може повече заради недостига на Нм.
абе дано не съм оплескал нещо че........
Най-мразя да съм прав!!!
znaci as imam 325 i e mnogo po dobre s dalgi skorosti v draga niama znacenie s kakvi skorosti si za men as kakav motor ne moje da slojish na m3 skorosna kotia na 318 ilina520 ili320 zashtoto 3te modela sa s ednakvi skorostni kotii a as imam 318is i v neq mnogo me kefi samo kak isklucva varvi230v 7100 a tds-a varvi240 v 5000 oborota i nabira dosta po barzo
- dqvola666
- младши ентусиаст
- Мнения: 592
- Регистриран на: 24.04.2006
- Местоположение: София и оклолията
- Пол: Мъж
- Illusion
- Бургаското явление
- Мнения: 1649
- Регистриран на: 21.07.2007
- Местоположение: Бургас/София
dqvola666 написа:Аз си мисля че е важен и стилът на каране на задкурмилното устроиство!
ей ама от кога си я изровил тази тема
та по темата... Е21-та остана с диффа от малкия двигател и съответно е с къси скорости. Факт е, че тръгва като ритната, но на високите скорости...
Лично бих предпочела късите най-малкото, защото колата се кара повече в града и няма чак такава възможност за развиване на много висока скорост, но пък излезеш ли извън града...
Mishel_Vaian написа:Качвайте се на бързи ИС-ки. И отзад возете яки Миски. Жените от мотори не разбират.Те колите по цвят избират
Само Илюжън не може се прекара да опита ИС-ка тя да кара
ок
Добре де , ако се сложи скоростна к. на 320и от по голям мотор да речем от 325 , какво става ???????
- n1tr0s0x1d3s1st3m
- младши ентусиаст
- Мнения: 484
- Регистриран на: 7.11.2003
мн. интересна тема
евалата за информацията!
евалата за информацията!
По-добре корем от бира, отколкото гърбица от работа...
йохохо... КАСА бира и бутилка ром в КОВЧЕГА на... шофьора... не си в морето не карай пил - стигни жив!
йохохо... КАСА бира и бутилка ром в КОВЧЕГА на... шофьора... не си в морето не карай пил - стигни жив!
- Zaho
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
по къс диф повече ускорение за сметка на макс скорост. което се корегира с вдигане на 4ервената линия но пък повече се натоварва съеденителя и скоростите примерно на мен ми боксува здраво съеденителя а и ми се струва малко неудобно за каране градско с тия къси скорости леко натискане на газта много "ряз" то нестава за каране
Последна промяна Zaho на 19 Май 2008, 19:40, променена общо 1 път
- ditko1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
аз преди да сложа шпер 3.45 мислих да сложа 3.71 или по къс и мисля, че трябваше да се реже повече. Кое число ще е най-добре. Но ако сложа по къс на 5 скорост в момента на 100км съм на 3500 оборото, а със късия доста повече.
- drift_streets
- Мнения: 621
- Регистриран на: 4.05.2008
- Местоположение: там където и слънце не огравя
- Кара: Кольо
- Мечтае да кара: Параход с шпер
- Детайли за колата: ///М паркети
е36
не са ми много далги скоростите ама на 3-та 140км
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани