Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Dirty M5 driveR написа:Е то това ясно. Аз имах предвид при каране или пързаляле с по-височка скорост - има ли склонност да те завърта, контролируема ли е и т.н.
Тва ще го разберем малко по-късно тая година
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Поуека само. Според мен такъв процент е подходящ само за дрифт. За какво мислиш да ползваш колата?
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Dirty M5 driveR написа:Поуека само. Според мен такъв процент е подходящ само за дрифт. За какво мислиш да ползваш колата?
Да стряскам баби
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
майсторите са в япония, бях за няколко месеца, видях кво се случва, особено по островите, в бг едва ли ще се намери дори в европа, подобия на японците, перфектни инструктори, имам и видео, но момето не желае да я кача, щом я попитах, за съжаление
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
На тях това им е култура, а и като се има предвид що за народ са японците е съвсем нормално нещата да са на друго ниво.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Ще използвам темата за да повдигна следния простичък въпрос, на който
Когато съм с xdrive и влизам в завой бързо и в средата губя сцепление, но вече е късно да намалям и предницата върви направо. Какво се прави и какво не се прави за да не изляза в канавката?
Същата ситуация и предницата завива добре, но задницата занася. Какво се прави и какво не се прави за да не изляза в канавката?
Когато съм с xdrive и влизам в завой бързо и в средата губя сцепление, но вече е късно да намалям и предницата върви направо. Какво се прави и какво не се прави за да не изляза в канавката?
Същата ситуация и предницата завива добре, но задницата занася. Какво се прави и какво не се прави за да не изляза в канавката?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Няма точна рецепта за това как да не се потрошиш. Но общо взето е:
- в случай 1 - ако скоростта не е твърде висока се мъчиш да върнеш волана, за да може предницата все пак да последва посоката на гумите. Ако завоя не е много бърз може да си помогнеш с леко дръпване на ръчната, за да убиеш скоростта още, но да приложиш спирачно усилие само върху задния мост така че да не спомогнеш за още по-голямо недозавиване. Ако си влязъл като ненормалник просто чакаш удара и си махаш ръцете от волана, за да избегнеш контузии;
- в случай 2 - контрираш с волана и... дотам е компетенцията ми, защото не знам как реагира X-drive-a - дали голям процент усилие остава на задния мост и трябва да поотпуснеш леко газта (за да не се завъртиш), или я смачкваш яко и предницата ще издърпа (като кола с предно).
Всичко е толкова относително... По-големият майсторлък е да си бърз без да допускаш такива ситуации, или те да са на 100% контролируеми.
- в случай 1 - ако скоростта не е твърде висока се мъчиш да върнеш волана, за да може предницата все пак да последва посоката на гумите. Ако завоя не е много бърз може да си помогнеш с леко дръпване на ръчната, за да убиеш скоростта още, но да приложиш спирачно усилие само върху задния мост така че да не спомогнеш за още по-голямо недозавиване. Ако си влязъл като ненормалник просто чакаш удара и си махаш ръцете от волана, за да избегнеш контузии;
- в случай 2 - контрираш с волана и... дотам е компетенцията ми, защото не знам как реагира X-drive-a - дали голям процент усилие остава на задния мост и трябва да поотпуснеш леко газта (за да не се завъртиш), или я смачкваш яко и предницата ще издърпа (като кола с предно).
Всичко е толкова относително... По-големият майсторлък е да си бърз без да допускаш такива ситуации, или те да са на 100% контролируеми.
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
ivodivo написа:
Когато съм с xdrive и влизам в завой бързо и в средата губя сцепление, но вече е късно да намалям и предницата върви направо. Какво се прави и какво не се прави за да не изляза в канавката?
Продаваш глупавия ексдрайв и зимаш нещо с шпер, където да си повече от свидетел на случващото се
Дърти бърди. Поведението на кола 4x4 e коренно различно спрямо кола със задно предаване при поднасяне. Да не говорим, че ексдрайва е по-склонен към недозавиване, отколкото към презавиване от скромният ми опит на мокро и сняг, щото на сух асфалт си е мъртвец.
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Абе вчера ми се случи нещо, което не подозирах че е възможно - liftoff oversteer с F02-ката на режим на окачването Comfort+. За мен лечението е повече газ да подадеш и да разчиташ на това, че xDrive-а ще предаде необходимия момент на необходимото място. При недозавиване нещата са точно както Dirty M5 Driver ги описа, според моя скромен опит.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
В ситуация 1 инстинкта за съхранение за съжаление казва обратното-натисни спирачката и дръж волана в посоката на движение Иначе надали за половин секунда ще събера смелостта да върна волана обратно и пак да завия.
В ситуация 2 общо взето ми се струва, че xdrive като започне да влиза в дрифт системите пак го изправят и вървиш направо.
Иначе колегата е прав, за асфалт по-добро във всяка една ситуация от задното си няма, колата е най-предвидима и най-управляема, но си иска шофьор....
Дори и да смачкаш газта на xdrive електрониката ще сложи където каквото трябва като усилие колата да последва посоката на волана, всмисъл няма да се разбере точно какво е поведението?
В ситуация 2 общо взето ми се струва, че xdrive като започне да влиза в дрифт системите пак го изправят и вървиш направо.
Иначе колегата е прав, за асфалт по-добро във всяка една ситуация от задното си няма, колата е най-предвидима и най-управляема, но си иска шофьор....
Дори и да смачкаш газта на xdrive електрониката ще сложи където каквото трябва като усилие колата да последва посоката на волана, всмисъл няма да се разбере точно какво е поведението?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
ivodivo написа:В ситуация 1 инстинкта за съхранение за съжаление казва обратното-натисни спирачката и дръж волана в посоката на движение Иначе надали за половин секунда ще събера смелостта да върна волана обратно и пак да завия.
В ситуация 2 общо взето ми се струва, че xdrive като започне да влиза в дрифт системите пак го изправят и вървиш направо.
Иначе колегата е прав, за асфалт по-добро във всяка една ситуация от задното си няма, колата е най-предвидима и най-управляема, но си иска шофьор....
Дори и да смачкаш газта на xdrive електрониката ще сложи където каквото трябва като усилие колата да последва посоката на волана, всмисъл няма да се разбере точно какво е поведението?
Значи най-голямата грешка при шофиране с xdrive е да влезеш бързо в завой - ако имаш късмет и хубави гуми,може и да спасиш колата,но ако смятате,че хdrive ще ви изкара в такъв момент ще е само в канавката,дървото и т.н - не съм карал други коли с 4х4 по-скоро други системи,но с нашата е противопоказно да се дрифти освен този зад волана наистина да имат опит и неведнъж да е практикувал това целенасочено..
Пуснете си някое видео на сняг и ще разбарете колко голям е радиуса при поднасяне - еми нямаме толкова място на пътя и повечето случаи е спиранео извън него...но при правилно влизане в завоя после излизането може да е на пълна газ
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Да, аз имам предвид, че евентуално системата може(може) да ти помогне ако сбъркаш. А за поведението на xdrive питам, защото при мен се е случвало и да презавивам и да недозавивам по равен брой пъти.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
ivodivo написа:Да, аз имам предвид, че евентуално системата може(може) да ти помогне ако сбъркаш. А за поведението на xdrive питам, защото при мен се е случвало и да презавивам и да недозавивам по равен брой пъти.
На кратко - Не разчитай на нея прекалено
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Alex_Burdin
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 238
- Регистриран на: 7.01.2009
- Местоположение: Исперих
- Пол: Мъж
- Кара: Е46,Е36,Е30
- Мечтае да кара: F30 M3 по крабрежната на Рио де Жанейро
- Детайли за колата: http://www.facebook.com/pages/Alex-Burdin/87277582105
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
x-driveе да се возиш , ако искаш да караш купи си задно.ivodivo написа:Да, аз имам предвид, че евентуално системата може(може) да ти помогне ако сбъркаш. А за поведението на xdrive питам, защото при мен се е случвало и да презавивам и да недозавивам по равен брой пъти.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани